مسائل امنیتی وبلاگ یا سایت
وبلاگ سنگ تموم
عکس های فوتبالی-آموزش وبلاگنویسی-اینترنت و ...

مسائل امنیتی وبلاگ یا سایت

شاید تا به حال به این فکر کرده باشید که باید چکار کنیم تا امنیت وبلاگ یا سایتمان تامین شود و مشکلی از این نظر نداشته باشیم. این مطلب مخصوص کسایی است که می خواهند امنیت رو در وبلاگ و سایتشون و همچنین در فضای مجازی داشته باشن و همچنین دوست ندارن کسی اون ها رو هک کنه.

اساسا خطرهای زیادی در فضای مجازی و مخصوصا در ایمیل و وبلاگ و سایت وجود داره، از هکر ها گرفته تا مزاحمین و سوء استفاده کننده ها و ... که ممکن است روزی سراغ شما هم بیایند و باید بگم اگر خدایی نخواسته گرفتار این دسته ها بشید باید برای همیشه با خوشی در زندگیتون خداحافظی کنید، مخصوصا اگر گیر مزاحمین بیافتید. حالا راه هایی وجود داره که باعث می شه این دسته ها تا حدودی هیچ کاری نتونن انجام بدن و به قول معروف دستشون توی این کار بسته می شه.

رمز های عبورتان را جدی بگیرید:

همانطور که می دانید، مهمترین و اولین قدم برای حفظ امنیت پسورد و یا همان رمز عبور است. که اگر به این یک مورد توجه نکنید مطمئن باشید دچار مسائل بالا خواهید شد (دیر یا زود داره اما سوخت و سوز نداره). پس به چند نکته توجه کنید تا قدم اول رو محکم بردارید.

1.      رمز عبورهایی رو انتخاب کنید که اولا طولانی باشند( هر چه طولانی تر = بهتر ) و دوما سعی کنید رمز عبورتان ترکیبی از حرف کوچک و حرف بزرگ و عدد و کاراکتر  باشد تا امنیت شما بالا رود.

2.      هیچ وقت رمز عبورتان را بر روی کاغذ ننویسید و یا حتی آن را در کامپیوتر و موبایل خود نیز یادداشت و ذخیره نکنید(به هبچ عنوان) و یادتان باشد که بهترین راه برای نگهداری رمز عبور ذهن شما می باشد.

3.      چیز های ساده و پیش پا افتاده را برای پسورد خود انتخاب نکنید، برای مثال تاریخ تولد و یا محل تولد و ... را به عنوان رمز عبور خود انتخاب نکنید چون از اولین چیز هایی که یک هکر حدس میزند و آن ها را امتحان می کند همین چیز های پیش پا افتاده می باشند.

4.      در باره ی رمز عبور خود با هیچ کس حتی نزدیک ترین ها هم صحبت نکنید.

همه ی اطلاعات خود را دراختیار دیگران نگدارید:

من این رو جدا تاکید می کنم که به جز اسم و فامیل خودتون و اگر دوست داشتید یک قطعه عکس هیچ اطلاعات دیگری رو در اختیار بازدیدکنندگان خود نگذارید، حتی اگر خود آن ها درخواست کردند و همچنین حتی شهر محل زندگی تان را نیز بیان نکنید. البته شهر محل زندگی کمی خطر داره.

مرورگر خود را جدی بگیرید:

سعی کنید مرورگر مناسبی را انتخاب کنید، و به این یقین داشته باشید که مرورگر روی امنیت شما 100% تاثیر دارد. پس واقعا مرورگر را جدی بگیرید.

مرورگر خود را به روز کنید:

این هم از توصیه های جدی من و دیگران است. سعی کنید بروزترین نسخه ی مرورگری را که با آن به اینترنت سر میزنید را داشته باشید، توجه کنید بروز ترین؛ من پیشنهاد می کنم که حتی یک روزهم دیر نکنید و همان روز که نسخه ی جدید مرورگرتان آمد سریعا آن را دانلود کنید.

مواظب IP و موقیت مکانی خود باشید:

سعی کنید هیچ وقت IP شما و یا موقیت مکانی تان لو نرود برای این کار می توانید از نرم افزارهای جدیدی استفاده کنید.

ترافیک های قلابی را نپذیرید:

شاید آگهی را دیده باشید که در آن ذکر شده که اگر شما فلان مبلغ را بدهید فلان قدر بازدید در روز به وبلاگ شما اضافه خواهد شد، تازه اگر این رایگان باشه که خیلی خیلی مشکوکه.

مرورگری را فقط و فقط برای نوشتن انتخاب کنید:

پیشنهاد من این است که سعی کنید چرخ زدن و جستجوهای خود را با یک مرورگر و نوشتن مطلب و یا ارتباط با وبلاگتان را با یک مرورگر دیگر انجام دهید.

از سیستم های وبلاگدهی معتبر استفاده کنید:

سعی کنید از وبلاگنویسی در سیستم های وبلاگدهی تازه کار خودداری کنید در غیر این صورت شما و مطالب شما در خطر خواهند بود.

دو ایمیل داشته باشید:

سعی کنید دو ایمیل داشته باشید یکی برای ارتباط با دیگران و همچنین برای ارتباط با بازدیدکننده های خود و یکی هم برای ارتباط با سیستم وبلاگدهی خود که مثلا رمز عبورشما را برای شما می فرستد و البته از نوع دوم یعنی ایمیلی که برای شما رمزعبورتان فرستاده می شود با هیچ کس سخن نگویید، راستی متن ایمیلی رو که در آن رمز عبور شما نوشته شده را نیز پاک نمایید.

از کافی نت ها برای ارتباط با وبلاگ یا سایت خود دوری کنید:

زیرا امکان دارد در کافی نت ها، سیستم های موجود به نرم افزارهایی آلوده باشد که رمز عبور شما را می دزدند.

اسکن ویروس قبل از اتصال به اینترنت:

سعی کنید قبل از اتصال به اینترنت، توسط یک آنتی ویروس کل سیستم و کامپیوتر خود رت اسکن(scan) کنید و سپس به اینترنت وصل شوید. البته این اجبار نیست و فقط یک پیشنهاد است و علت آن این است تا قبل از اتصال از نبود هکر اطلاع پیدا کنید.

آنتی ویروس خوب یادتون نره:

سعی کنید یک آنتی ویروس خوب و البته کاملا بروز در اختیار داشته باشید تا زحماتتان بر باد نرود. من شخصا آنتی ویروس ایرانی شید رو که جزء 3 آنتی ویرویس برتر جهان هست رو پیشنهاد می کنم. که البته چون فضای اون فارسی است خیلی خیلی کار باهاش آسونه.

ایمیل های مشکوک را بازنکنید:

ایمیل هایی که به نظر مشکوک می رسن و کلا ایمیل هایی که نمی شناسید را باز نکنید مخصوصا ایمیل هایی که مثلا نوشته اند از طرف  google چرا که google  که بیکار نیست که برای من و شما ایمیل بفرسته.

Firewall کامپیوترتون رو فعال کنید:

این کار از پرت های شما محافظت می کند، برای یادگیری چگونگی فعال کردن فایروال (firewall) کامپیوترتان و همچنین آشنایی با این وازه به مطلبی در همین وبلاگ و با این موضوع مراجعه کنید.

بک آپ (back up) یا نسخه پشتیبان یادتون نره:

سعی کنید از همه ی مطالب وبلاگتون حداقل یک نشخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورتی که به هر دلیلی اطلاعات و مطالب شما از بین رفت آن مطلب را نیز دوباره داشته باشید.و توصیه می کنم نسخه ی پشتیبان خود را روی CD  داشته باشید و نه فلش (flash).

اگر چندین کامپیوتر دارید سعی کنید هر دفعه با یکی از اون ها به اینترنت وصل بشید:

این کار باعث می شه تا IP  شما امن بمونه. و همچنین امنیت شما یک جورایی تضمین می کنه.

از ایمیل خود پس از اتمام کار خارج شوید:

بعد از پایان کار با ایمیل حتما از آن خارج شود(sign out) و اگر این کار را نکردید بعد برای خود یک فاتحه بخوانید که دیگر کارتان تمام است، تازه اگر این مشکل در کافی نت یا اینترنت دانشگاه انجام بشه که دیگه بدتر.

 

 

نویسنده: سجاد رحمانی                                                    

کاری بود از وبلاگ " سنگ تموم " به آدرس

www.sangtamoom.loxblog.com

 

 


 

هر گونه گپی برداری و انتشار از این مطلب غیرمجاز بوده و پیگرد قانونی دارد 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 






تاريخ : جمعه 4 شهريور 1390برچسب:مسائل امنیتی وبلاگ یا سایت,مسائل امنیتی,مسائل امنیتی وبلاگ,مسائل امنیتی در وبلاگ,مسائل امنیتی در سایت,سایت,وبلاگ,امنیت,مهم,ضروری,کلیدی,چگونه امنیت وبلاگ خود را بالا ببریم,چگونه امنیت سایت خود را بالا ببریم,چگونه امنیت وبلاگ خود رت بالا ببریم؟,چگونه امنیت سایت خود را بالا ببریم؟,بالا بردن امنیت,بالابردن,امنیتی,امنیت,مسئله,وبلاگ,سایت,راه های افزایش امنیت در وبلاگ,وبلاگنویسی,امنیت در وبلاگنویسی,سجاد,سجادرحمانی,سجاد رحمانی,رحمانی سجاد,وبلاگ سنگ تموم,سنگ تموم,sangtamoom,وبلاگ خوب,بالا,سجاد رحمانی,سجاد,سجادرحمانی,وبلاگ سنگ تموم,سنگ تموم,تموم,سنگ تموم,وبلاگ سجاد,وبلاگ سجاد رحمانی,وبلاگ سجادرحمانی,
ارسال توسط سجاد رحمانی